[Terkini] ‘SkeIip Mata Kami Yatlm Platu..’ HiIang lbu Bapa Berselang 12 Jam Di Aidilfitri.

Sungai Petani: KehiIangan dua insan tercinta pada hari sama ketika Aidilfitri bu.kanlah sesuatu yang mudah untuk diterima.

Namun bagi Farahana Mohd Fakri, 28, dia dan dua adik perempuannya tetap reda selepas ibu, Norsah Chik, 59, dan bapa, Mohd Fakri Abdullah, 60, mninggaI dunia hanya berselang 12 jam ketika umat Islam sedang bergembira menyambut hari raya, semalam.

Farahana berkata, ibu mninggaI dunia pada 8.50 pagi di rumah mereka di Guar Chempedak selepas mender1ta knser u.sus tahap empat, manakala arwh bapa pula pada 8.50 malam di hspital akibat sera ngan jantung.

Menurutnya, ibunya pada 5 April lalu dibawa menjalani pemeriksaan di Hspital Yan selepas matanya mengalami kuning selain fizikalnya yang terlalu kurus.

“Ibu kemudiannya terpksa dip1ndahkan ke Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) sebelum dktor yang melakukan pemeriksaan memberitahu yang arwh mengh1dap knser us.us tahap empat.

“Dktor pada mulanya mahu melakukan pembe.dahan namun selepas perbincangan, kami tiga beradik mengambil keputusan untuk membawa ibu pulang dan menjaganya secara bergilir,” katanya ketika dihubungi, hari ini

Menurutnya, mereka menjaga ibu sehingga arwh menghmbuskan nfas terakhir pada pagi kelmarin sebelum dimaklumkan bapa pula mninggaI dunia kira-kira 12 jam selepas itu.

“Malam sebelum ibu mninggaI dunia, adik seperti biasa ke bilik tidurnya dan ketika itu dia melihat arwh sudah dalam keadaan Iemah dan berbaring dengan kaklnya menghadap kiblat.

“Kami adik beradik kemudiannya membaca surah Yasin sehinggalah arwh akhirnya menghmbuskan nfas terakhir di sisi ahli keluarga dan kami reda dengan pemerg1annya,” katanya.

Menurutnya, ketika sibuk menguruskan jnazah ibu, dia dihubungi pula dktor yang memintanya supaya datang segera ke hspital kerana keadaan bapa yang sudah nzak ketika itu.

“Sebaik tiba di hspital, saya sempat meminta maaf kepada bapa selain turut memberitahunya yang ibu sudah mninggaI dunia walaupun bapa ketika itu sudah tldak sedarkan diri.

“Bagaimanapun, bapa disahkan mninggaI dunia pada 8.50 malam oleh dktor akibat sera ngan jantung dan kami sekeluarga reda dengan pemerg1an dua insan tercinta pada hari yang sama,” katanya.

Menurutnya, arwh bapa dimasukkan ke HSAH pada malam Sabtu lalu selepas menga du saklt da.da sebelum dia ditidurkan ketika menjalani rwatan.

“Arwh bapa sempat menghubungi saya sebelum berbuka puasa memaklumkan yang dia dalam perjalanan ke hspital bersama rakannya kerana saklt da da.

“Saya sempat bertemu dengannya di hspital sebelum dia ditldurkan dan doktor ketika itu sudah memberitahu yang keadaan bapa sangat te ruk,” katanya.

Jnazah Allahyrhamah Norsah dikeb umi selepas solat Asar semalam, manakala jnazah Allahyrham Mohd Fakri dikeb umikan pada 12.10 tengah malam tadi di Tanah Perku buran Islam Kampung Kolam, Guar Chempedak.

Kedua-dua jnazah dikeb umikan bersebelahan antara satu sama lain dengan turut mendapatkan khidmat Skuad Hang CangkuI Murtadha Dakwah Centre (Madad) bagi memudahkan urusan pengebum1an dilakukan.

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: DBONGKAR

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*