Adik Bongsu Sharifah Amani laitu PeIakon Yana Alyahya B3ngang Netizen Tegvr Avrat Dan Terus Bersvara, FoIIow Laa Ustazah , FoIIow PeIakon Buat Apa

Pelakon filem Mukhsin, Yana Alyahya mengundang kritlkan di laman sosial selepas menyelar tindakan netizen yang menegur ke arah kebaikan.

“Menerusi laman TikTok, Yana menyatakan dia terlihat komen warganet yang menegur perihal aurat seorang pelakon”

Timbul rasa kurang senang, aktres berumur 27 tahun ini mengeluarkan kata kurang senang dengan melabel individu terbabit ‘bngang.’

“Okay so tadi saya nampak ada seorang lelaki komen dekat perempuan which is pelakon punya section”

‘Lama-lama dah tak ada aurat ke?’

“Aku macam eh kau! Pergi la follow ustazah.. follow pelakon buat apa! Bngang!”

Menerusi perkongsian itu, Yana turut menulis kapsyen yang berbunyi; ‘Nak tegur boleh, tapi cerminkan diri sendiri dulu la ya?’

Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengguna kecewa dengan respon adik bongsu kepada Sharifah Aleya, Sharifah Amani dan Sharifah Aleysha.

Netizen menegaskan menutup aurat adalah wajib ke atas setiap Muslim termasuklah pada ustazah dan pelakon.

Sebelum ini, Yana pernah membintangi filem Mukhsin yang diarahkan oleh Yasmin Ahmad pada tahun 2006. Filem itu turut dibintangi oleh Syafie Naswip dan Adibah Noor.

Lihat video yang dikongsikan di bawah:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Surat Kabor (@suratkabor)


Komen netizen:

Selamat berkahwin jejaka pilihan

Terdahulu, pelakon filem Mukhsin yang juga anak kepada pelakon senior Fatimah Abu Bakar, Sharifah Aryana telah selamat bergelar isteri kepada lelaki pilihan, Jad Hanif Jimmy dalam sebuah majlis pernikahan.

Sharifah Aryana yang lebih mesra disapa sebagai Yana,26, difahamkan telah dinikahkan sendiri oleh bapanya, Syed Zainal Rashid Alyahya dalam sebuah majlis serba ringkas tetapi meriah dengan kehadiran saudara mara serta sahabat handai.

“Alhamdullilah selesai sudah majlis akad nikah. Terima kasih kepada semua yang sempat hadir secara online terutama kepada keluarga di Kuching. InsyaAllah kami akan ke sana nanti.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sharifah Aryana (@yana.alyahya)


Dia yang manis mengenakan busana sedondon berwarna putih dan merah jambu bersama suami kelihatan bahagia di hari bersejarah itu dan dikongsikan di laman lnstagram miliknya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:Ob/achikdia.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*