Bekas Isteri Nekad Anak Fasih Dialek Kelantan! 2 Tahun Bercer4i, Terb0ngkar Rahsia Nama Jebat Jayden

Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila memilih kombinasi gabungan nama klasik dan moden iaitu Jebat Jayden Ahmad untuk putera sulung kesayangan mereka ketika berusia genap tujuh hari.

Memberi bayangan buat baby J mereka, rata-rata net1zen membuat andaian yang tepat apabila meneka Jebat iaitu nama watak Sharnaaz menerusi drama rantaian Bukan Kerana Aku Tak Cinta.

Gara-gara nama itu juga, rakan selebriti dan net1zen turut meninggalkan komen teruja dengan keunikkan nama anak sulung Sharnaaz dan Nabila.

Selain itu, uniknya didikan Nabila apabila ibu cantik jelita ini mengaku enggan anaknya cepat dibesarkan tanpa memartabatkan bahasa Malaysia susulan kebanyakan ibu bapa kini cenderung menggunakan penggunaan bahasa Inggeris terhadap anak-anak mereka.

Nabila berkata dia sedih apabila terdapat kanak-kanak yang tidak boleh bertutur dalam Bahasa Malaysia sedangkan ia adalah bahasa kebangsaan.

Tambahnya lagi, dia mahu anaknya kena tahu cakap Bahasa Malaysia dan dialek Kelantan manakala jika bapanya mahukan Jebat mahir dalam dialek Pulau Pinang, itu terpulang kepada Sharnaaz.

Sharnaaz dan Nabila mendirikan rumahtangga pada 31 Mac 2017 dan menimang cahaya mata pertama pada 30 Ogos, Jebat Jayden yang kini berusia empat tahun.

Selepas pencera1an Nabila berkahwin dengan ahli perniagaan popular, Engku Emran Engku Zainal Abidin pada 19 Mac tahun lalu.

Sumber:Youtube

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :dnq

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*