“Mungkin Saya Tidak Sependapat…” Syamsul Yusof Luah Sesuatu Di IG.

Pengarah dan pelakon, Syamsul Yusof telah memuatnaik satu perkongsian di media sosial mengenai video tular seorang wanita berlawak mendakwa dirinya beragama Islam serta menghafal 15 juzuk al-Quran, sebelum secara tiba-tiba menanggalkan baju kurung serta tudungnya hingga mendedahkan aurat.

“Mungkin Saya Tidak Sependapat…”

Menerusi hantaran di Instagram Syamsul menyatakan bahawa dirinya mungkin tidak sependapat untuk terus menutup kelab komedi yang dikenali sebagai Crackhouse Comedy Club, Kuala Lumpur.

“Salam. Mungkin saya tidak sependapat untuk terus menutup terus Comedy Club itu (masih boleh dibincangkan).”-Tulis Syamsul Yusof

Perlu Mengetatkan Undang-Undang Tangani Isu H1na Islam

Walaubagaimanapun, pengarah filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan itu berpendapat pihak terlibat seharusnya memberikan amaran keras dan mengetatkan undang-undang bagi menangani isu ‘mengh1na agama Islam’.

“Tapi amaran keras, undang-undang harus diperketat dan jabatan agama/pihak berwajib juga pemimpin perlu serius tangani isu berlarutan ‘menghina agama Islam ini’.”-Tulis Syamsul

Pelbagai Reaksi Netizen

Tinjauan Murai MY di ruangan komen mendapati rata-rata netizen tampil memberikan komen malah ada yang mendakwa kelab komedi itu telah menjadi ‘lubuk’ untuk melakukan penghinaan kepada bangsa dan agama.

“Terbaik..Mari kita mulakan dari sekarang. Allah peliharalah agama Islam di bumi kami.”

“Jika benar comedy club tersebut akan atau telah menanam benih kebencian terhadap bangsa dan agama, ianya perlu dilakukan segera. Jangan biarkan lagi bangsa dan agama kita dipermainkan dan diperkotak katik kan lagi.”

“Tempat tu menjadi lubuk untuk melakukan penghinaan pada bangsa dan agama. Penghinaan bukan sahaja datang dari peserta bahkan dari pemiliknya sendiri dan ia wajar ditutup sebagai pengajaran.”

Dipetik dari laporan Harian Metro, wanita yang telah tular di media sosial selepas dikatakan menghina Islam ketika membuat persembahan di sebuah kelab komedi itu telah hadir ke Kompleks Mahkamah pada pagi ini untuk pertuduhan mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana menghina Islam.

PETALING JAYA – Pertemuan empat mata di antara Pengerusi Persatuan Pengguna Semboyan 1 Malaysia, Yusuf Azmi bersama pemilik Crackhouse Comedy Club, Rizal yang sepatutnya diadakan pada petang ini terpaksa ditunda ke tarikh lain.

Yusuf menerusi hantaran di Facebooknya tadi memaklumkan penundaan tersebut disebabkan pemilik berkenaan perlu memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak polis berhubung isu pelawak wanita yang tular baru-baru ini.

“Pertemuan empat mata antara saya (mewakili Semboyan Malaysia) bersama pemilik premis ‘Crackhouse’ saudara Rizal yang sepatutnya diadakan petang ini terpaksa ditunda.

“Saya dihubungi saudara Rizal memohon penundaan tarikh atau hari bagi membuat permohonan maaf secara terbuka berikutan beliau perlu memberi kerjasama penuh kepada pihak polis terhadap dakwaan ke atasnya,” katanya.

Jelas Yusuf, pertemuan yang dirancang itu bertujuan menjernihkan isu yang hangat diperdebatkan orang ramai ketika ini apabila pelawak wanita tersebut dikatakan telah menghina agama Islam dengan tindakan membuka tudung dan pakaian sewaktu membuat persembahan.

“Mohon semua doakan agar segala urusan dipermudahkan dan semoga kita kuat untuk berjihad demi membela agama,” ujarnya. – KOSMO! ONLINE

 

Sumber : Murai, kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :https://liveconnection24.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*