“Alhamdulillah, Tak S4kit & Cepat Baik” Ayda Jebat Kongsi Throwback Kisah Bers4lin Czer!

Lain orang lain pengalamannya. Ada yang lebih cepat sembuh ketika melahirkan anak melalui kaedah pembed4han namun ada pula sebaliknya. Semuanya bergantung kepada tubuh masing-masing. Baik secara pembedahan mahupun normal, tidak mengapa asalkan bayi dan ibu sihat.

Namun bagi pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat, yang memilih untuk melahirkan anak sulung hampir setahun yang lalu, dia punya alasan sendiri mengapa memilih untuk bersalin melalui pembedhan lebih awal berbanding kelahiran normal.

Melalui ruang soal jawab di Insta Storynya, Ayda Jebat menjelaskan mengapa dia memilih untuk melahirkan anak melalui pembed4han, tidak kelahiran normal seperti yang sering dipilih orang ibu lain.

“I choose csect sebab baby saya breech and most of my family and friend csect and so far tak ada yang bad experience.

“Alhamdulillah, I love it. Tak s4kit. Cepat baik. Tak macam experience orang yang kata lambat baik, susah jaga and so n. Semuanya dipermudahkan. And thank you doktor @_s_e_r_i_ hehe!

“10 minute keluar dah baby, sambil gelak sebab Nabil baca takbir raya kat baby,” tulis Ayda bercerita.

Malah kata Ayda lagi mengimbau detik ketika melahirkan Ana Nayla, pada hari kedua melahirkan juga dia sudah begitu cergas dan aktif sehinggakan ditegur oleh jururawat, begitu juga ahli keluarganya yang lain.

Malah kata Ayda lagi, biar apa pun jenis kelahiran yang kita pilih dan tempuhi tidak harus dipertikaikan kerana setiap pengalaman orang lain itu berbeza-beza. Semuanya terpulang kepada tubuh masing-masing.

“Hari kedua saya dah jalan-jalan kat dalam hospital sampai nurse marah suruh naik wheelchair.

“Balik rumah my family cakap “uish lajunya jalan, jalan slow-slow. Turun tangga slow-slow, ni beranak ke tak ni?

“So conclusion dia, lain orang lain pengalamannya. Alhamdulillah Allah permudahkan anak pertama saya sangat mudah dan senang. Syukur,” katanya berkongsi.

Namun paling membantu dirinya disaat dia kehilangan tenaga ketiga detik melahirkan dan sepanjang tempoh berpantang pastinya adalah suaminya, Nabil Mahir yang sentiasa setia membantu dalam segala segi.

Malah kata Ayda, disebabkan itu jugalah segala kesukaran ketika berpantang jadi lebih mudah. Ayda tidak lupa menitipkan ucapan manis buat suaminya.

“And ofcoz thank you Wuvv @nabilmahir jaga saya and baby 24/7. He is the one yang sapukan ubat dekat luka csect everyday. Tu antara sebab segalanya jadi mudah dan senang. Love you so much Wuvv,” kongsinya lagi.

Terdahulu, Ayda Jebat selamat melahirkan bayi sulungnya, Ana Nayla pada tanggal 21 September 2021. Kini si comel kesayangan mereka sudah pun berusia sembilan bulan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:PA&MA

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*