Akhirnya Marshanda Dedah Kisah Disebalik Mist3ri Kehilangannya Ketika Diluar Negara.

PENYANYI dan pelakon Marshanda sebelum ini pernah mengejutkan dunia hiburan dengan berita kehilangannya ketika berada di Los Angelas, Amerika Syarikat pada Jun lalu.

Berkongsi kembali kejadian yang berlaku, kata Marshanda dia sebenarnya sengaja keluar tanpa pengetahuan sesiapa ketika itu kerana mahu meluangkan masa bersendirian.

Namun disebabkan dia gagal mencari jalan pulang selepas bersiar-siar di pantai, rakannya yang ditemui disana menghubungi panggilan kecemasan dan Marshanda telah dibawa ke hospital sakit jiwa gara-gara penemuan ubat miliknya.

“Saya tinggalkan telefon bimbit di rumah sewa kerana tidak mahu dikesan sesiapa. Saya mahu waktu bersendirian di pantai.

“Ketika jalan pulang pandang saya kabur kerana tidak memakai kanta lekap dan saya minta bantuan seseorang di sana. Namun ketika itu ambulan yang datang menjemput kerana sahabat saya telah awal menghubungi panggilan kecemasan.

“Saya dibawa ke rumah sakit jiwa kerana mereka menemui ubat. Saya ditahan hampir dua minggu dan tidak dapat berhubung dengan orang lain,” ceritanya.

Kehilangan Marshanda ketika itu membuat ramai pihak bimbang terutama ahli keluarga kerana dia mempunyai rekod penyakit mental dan bipolar.

Wakil kedutaan Indonesia disana memaklumkan Marshanda ditemui dalam keadaan selamat selepas dua hari dia hilang. -DETIKHOT

KEHILANGAN Marshanda di Amerika Syarikat membuatkan keluarga dan peminatnya di Indonesia bimbang dengan keselamatan pelakon dan penyanyi itu.

Apatah lagi, Marshanda dilaporkan mengalami gangguan mental iaitu Bipolar yang sudah dideritainya sejak beberapa tahun lalu.

Bagaimanapun selepas dua hari tanpa khabar berita, wakil Kedutaan Besar Indonesia di Amerika iaitu Rosan Roeslani memaklumkan Marshanda sudah ditemui dalam keadaan selamat.

Marshanda kini sedang berada dalam jagaan Kedutaan Indonesia di Los Angeles dan dijadualkan akan berlepas pulang ke Jakarta dalam masa terdekat.

Rosan dalam satu kenyataan ringkas kepada Detik.com memaklumkan pihak kedutaan juga sudah berhubung dengan keluarga Marshanda.

“Marshanda kini dalam keadaan baik dan akan berlepas pulang ke Indonesia dalam waktu terdekat atas permintaan keluarganya,” ujar wakil kedutaan itu.

Terdahulu berita kehilangan pelakon itu didedahkan oleh Sheila Salsabila menerusi Instagram Story yang menetap di Los Angeles.

Sehingga kini, tiada sebarang jawapan kepada kehilangan pelakon dan penyanyi itu di Amerika Syarikat. – Detik.com

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*