Bapa AinuI Mnangis Semahunya Melihat Apa Yg BerIaku Malam Tadi. Mohon Semua Doakan AinuI

” Mohon doakan AinuI.”

Demikian permintaan Ahmad Safiuddin Ahmad Razak, bapa kepada AinuI Mardhiah, kanak-kanak yang pernah mengh1dap ba-rah mulut.

Menerusi hantaran di Facebook (Fb), Ahmad Safiuddin, 27, memohon orang ramai mendoakan AinuI Mardhiah, 4, susulan keadaan anak sulungnya itu yang dilaporkan kriti-kaI selepas diser4ng sa-wan berulang kali semalam.

Dalam hantaran sama, Ahmad Safiuddin memaklumkan ia kali pertama AinuI Mardhiah diser4ng sa-wan dan berlaku dalam empat hingga lima kali dalam tempoh tidak sampai 12 jam.

” AinuI nampak sangat berbeza sekarang. AinuI pernah banyak kali jatuh sak1t sebelum ini, tapi saya nampak dia masih bertenaga untuk melawan walaupun diberi ubat tidur.

” Hari ini, walaupun tanpa ada sebarang ubat tidur, keadaan AinuI sekarang seperti ditidurkan. Hanya bola mata saja AinuI mampu gerakkan. Badannya kaku.

Mnangis semahunya

” Saya menangis semahunya sejak ser4ngan berlaku tengah malam tadi.

” Saya tak dapat nak gambarkan apa yang saya rasa sekarang. Saya sangat sayang dengan AinuI,” katanya menerusi hantaran itu, hari ini.

Menurut Ahmad Safiuddin, doktor masih berusaha merawat AinuI Mardhiah dan dia reda dengan ketentuanNya.

” Kita semua sudah mendoakan yang terbaik untuknya. Sekarang tiba masanya saya serahkan urusan ini kepada yang Hak untuk menentukan.

” Jauh di sudut hati, Saya masih berharap keajaiban dari Allah.

” Semoga Allah izinkan AinuI kuat dan dipanjangkan usianya supaya saya dan keluarga masih dapat menjaga dan membesarkannya di depan mata.

” Tapi apalah daya saya. Saya tidak tahu manakala Dia tahu segalanya. Doakan untuk AinuI Mardhiah kami,” katanya.

Menerusi hantaran berasingan, Ahmad Safiuddin memaklumkan dia berada di sisi AinuI Mardhiah ketika sa-wan menyer4ng semalam

” Perit tak terucap bila tengok keadaan kakak semalam. Sak1t.

” Hari ini doktor buat CT Brain (imbas CT otak) dan ultrasound di perut. Walid berharap sangat tak ada perkara yang serius menjadi penyebab kakak tiba-tiba sa-wan semalam.

” Walid berdoa pada Allah, sa-wan semalam tidak memberi apa apa kesan buruk pada tubuh badan kakak. Kami semua sayang AinuI,” katanya.

Pada 1 Ogos lalu, AinuI Mardhiah dilaporkan berada dalam keadaan kriti-kaI.

Jngkitan sudah mereb4k ke seluruh tubuh

Berita itu dikongsikan oleh ibunya, Nurul Erwani Zaidi, 27, menerusi platform Instagram (IG) miliknya yang memaklumkan kanak-kanak berkenaan sedang tenat dan menerima rwatan di Unit Rwatan Rapi Pediatrik (PICU) sebuah hspital.

Nurul Erwani berkata, AinuI Mardhiah mula menunjukkan simpt0m mun-tah dan cir1t-bir1t sebelum dikejarkan ke hspital menaiki ambuIans.

” AinuI mula dengan muntah dan c1rit bir1t dalam masa sehari.

” Hari kedua mama tengok AinuI sudah tidak bermaya sebab nampak lain sangat keadaan AinuI kali ini dan terus bawa ke Jabatan Kecmasan.

” Selepas pemriksaan dilakukan, doktor memaklumkan jngkitan sudah merebak ke seluruh tubuh.

” Satu badan dipenuhi dengan wayar,” tulisnya pada hantaran pada akaun Instagram, hari ini.

Nurul Erwani juga meluahkan rasa gagal kerana tidak memberi perhatian kepada AinuI dalam hantaran itu, selain turut memberi pesanan kepada orang ramai.

” Ingat ya semua. Sekarang ni vi-rus dah dekat mana-mana. Walaupun AinuI duduk rumah je, jaga kebersihan pun, kalau nak jadi memang akan jadi,” katanya.

Dua hari kemudian, bapanya, Ahmad Safiuddin menerusi hantaran di Fb memaklumkan keadaan AinuI Mardhiah lebih baik dan tidak lagi kriti-kaI.

Ahmad Safiuddin memaklumkan anaknya ketika itu direhatkan serta memerlukan sokongan ventilator di PICU.

Derita dialami AinuI Mardhiah pernah mendapat perhatian banyak pihak termasuk daripada pelatih pakar bedah warga Malaysia, Dr Nur Amalina Che Bakri yang membantunya menjalani pembedahan di London, United Kingdom (UK) bagi membuang tumor seberat 200 gram daripada mulutnya pada 2019.

 

Sumber:hmetr0 dan FB Ahmad Safiuddin

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :https://www.asiakini.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*