Disebalik Lakonan Hebat Ummi Nazeera, Bapanya Dipenj4ra 31 Tahun! Ini Sebabnya!

Pada 25 November 2015, bapa pelakon Ummi Nazeera, Datuk Zainulabidin Mat Akhir, dihukum penja ra 10 tahun selepas didapati bersa lah atas 10 pertuduhan menggunakan dokumen palsu sebagai tulen berhubung surat peletakan jawatan dan pemindahan saham milik isteri keduanya.

Huku man dijatuhkan setelah pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah di akhir kisah pembelaan.

Mengikut pertu duhan pertama sehingga 10, Zainulabadin didakwa menggunakan dokumen palsu sebagai tulen bagi beberapa dokumen bagi memindah milik 1.68 juta unit saham syarikat Mutiara Efektif (M) Sdn Bhd daripada Datuk Maziah Musa, selaku pemberi pindah milik, kepada anak tertuduh, Ahmad Fikhri.

Dalam penghakiman, tiada sebarang kekhilafan oleh hakim Mahkamah Sesyen ketika membuat keputusan berkenaan dan turut pada itu Makhamah Tinggi tidak mahu mengganggu keputusan yang sudah dibuat oleh hakim Makhamah Sesyen.

Pihak pendak waan diwakili Timbalan Pendakwa Raya Muhd Ilmami Ahmad, manakala perayu diwakili peguam, Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunoos.

Ahli perniagaan itu disabitkan bersa lah mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda bagi setiap pertuduhan.

Terdahulu, Maziah memberitahu mah kamah bahawa kesan daripada tindakan tertu duh menyebabkan beliau hilang hak sebagai pengarah dan juga pemegang saham bagi syarikat tersebut.

Sejurus mendengar keputusan mahkamah, Maziah tidak dapat menahan sebak dan terus memeluk Ummi Nazeera dan anak lelakinya, Ahmad Nazreem yang sentiasa memberi sokongan terhadapnya sehingga kes selesai.

Ketika ditemui di luar mahka mah, Ummi Nazeera memberitahu pemberita beliau bersyukur dengan keputusan tersebut dan menyatakan segala kepe ritan ibunya telah berakhir.

“Saya mengagumi ibu saya yang begitu tabah melalui segalanya. Saya dan abang saya sentiasa di belakang ibu saya,” katanya yang pernah membintangi drama bersiri popular, Nur Kasih dan filem Hikayat Merong Mahawangsa.

Apapun , salam takziah diucapkan kepada pelakon itu atas kema tian bapanya pada sekitar November 2020 di pusat perubatan Ampang Puteri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber :Berita Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*