http://www.slambermedia.bbn.my/2024/01/08/rumah-pelacuran-perlu-ada-lelaki-asing-boleh-lepas-nafsu-elak-rakyat-tempatan-kena-rogol-ramai-kecam-pendapat-datuk-rosyam-nor/

Pelakon senior, Datuk Rosyam Nor meluahkan pandangan peribadi apabila bersetuju dengan kewujudan rumah pelacuran di negara ini.

Rosyam atau nama sebenarnya Mohamed Noor Shamsuddin, 57, berasakan perkhidmatan itu dapat membantu mengurangkan kes rogol melibatkan warga asing yang semakin meningkat.

“Pusat pelacuran perlu sebenarnya sebab di negara kita ada lebih kurang tiga juta pendatang asing yang bekerja di sini.

“Bini mereka ditinggalkan pula. Namanya pun lelaki, kalau dia tidak lepaskan (nafsu), dia mahu ‘tonjol’ di mana?

“Mereka (warga asing) tengok anak dara dan bini kita, silap-silap dia rogol, boleh sampai ke tahap itu,” katanya menerusi siri podcast Hitam Putih Kehidupan yang dimuat naik dalam aplikasi TikTok.

Bimbang dengan situasi yang berkenaan, pelakon filem Juang itu berharap kewujudan rumah pelacuran setidak-tidaknya dapat menangani peningkatan bilangan kes jenayah melibatkan seksual di Malaysia.

“Sebab mereka duduk sini, malam dah tidak bekerja. Dia pun tengok benda yang sama, pornografi juga.

“Jadi, apabila ada rumah pelacuran, sekurang-kurangnya dia pergi ‘bayar’ di sana. Ini pandangan peribadi saya sahaja, mungkin salah atau betul,” ujarnya lagi.

Bagaimanapun, pandangan Rosyam tidak dipersetujui netizen yang lebih mementingkan ilmu agama dalam melakukan sebarang keputusan.

“Haram tetap haram. Orang kalau ada masalah dari segi seksual memang akan tetap bermasalah walaupun ada pusat pelacuran,” kata netizen.

“Kalau Islam dan tahu zina itu haram. Jika dia tahan pasti dia ‘berpuasa’,” ujar netizen.

“Bila benarkan ini berlaku mereka hanya akan lebih berfantasi untuk berhubungan dengan orang tempatan,” jelas pengikut.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber/ Kredit : MStar

 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*