Mata Coach Yin Hampir Bvta Kerana Tertidur Semasa Pakai Kanta Mata Lekap, “Setiap 30 Minit Orang Datang Cucikan Mata..”

Teman rapat kepada jutawan kosmetik Nur Sajat, Coach Yin baru-baru ini telah dimasukkan ke h0spital kerana mengalami pertumbuhan ulser di mata sebelah kiri.

Jangkitan ulser tersebut dikatakan berlaku kerana kecuaian Coach Yin dalam pemakaian kanta mata lekap atau ‘contact lens’.

Berpunca daripada kecuaian tersebut, Coach Yin memaklumkan dia hampir bvta dan mata sebelah sudah kabur dan tak nampak.

Perkara itu dimaklumkan sendiri olehnya melalui laman Instagram miliknya.

“Hari ke 2 Di dalam wad..yang mana jenis pakai lens tu.jgn pakai lens Sampai buat tertido.bahaya.boleh jadi mcm sy.mata sebelah kiri ad ketumbuhan ulser disebabkn bacteria Dari lens.boleh menyebab mata jadi bvta..”

“Nasihat lah kepada kwn dan keluarga anda yang mana pakai lens…jgn jadi mcm sy.mata sebelah dah xboleh nmpak.setiap 30minit org dtg cucikn mata ,termasuk tgh mlm.kene tido2 ayam.sebab xnk bg b4cteria merebak…benda nampak simple,tp jgn ambil remeh..”, tulisnya sambil memberi nasihat kepada orang ramai.

 

 

View this post on Instagram

 

Hari ke 2 Di dalam wad..yang mana jenis pakai lens tu.jgn pakai lens Sampai buat tertido.bahaya.boleh jadi mcm sy.mata sebelah kiri ad ketumbuhan ulser disebabkn bacteria Dari lens.boleh menyebab mata jadi buta….nasihat lah kepada kwn dan keluarga anda yang mana pakai lens…jgn jadi mcm sy.mata sebelah dah xboleh nmpak.setiap 30minit org dtg cucikn mata ,termasuk tgh mlm.kene tido2 ayam.sebab xnk bg bacteria merebak…benda nampak simple,tp jgn ambil remeh..

A post shared by Coachyin (@coach_yin) on

 

 

View this post on Instagram

 

teman org sakit… awak kena jaga diri tau!!! take care yin… 😢

A post shared by nursajat (@nursajat23) on

Rata-rata pengikut mendoakan agar Coach Yin kembali sihat malah ada juga yang berkongsi pengalaman sendiri dan menasihi orang ramai agar berhati-hati dalam pemakaian kanta mata lekap. 

Sumber: Instagram Coach Yin, Nur Sajat

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*