“Takbir raya dalam lori lah”-Perkongsian terbaru dari Ebit Lew buat lebih ramai mendoakan

Biarpun sedang dilanda pelbagai kontroversi, penceramah bebas Ustaz Ebit Lew masih sedaya upaya menyalurkan sumbangan serta bantuan kepada masyarakat Malaysia.

“Doakan ya. Malam hari raya ini 10 lori bantuan keperluan asas akan bergerak ke seluruh Malaysia. Doakan semua team selamat pergi dan balik. Takbir raya dalam lori lah. Semoga menjadi asbab kebaikan”

Baru 10 minit di muat naik, perkongsian dari Ebit Lew ini telah mencapai 22 ribu tanda suka, 706 perkongsian dari netizan

“Semuanya Sebab Allah Sayang Kita” – Ramai Sebak Bila Ustaz Ebit Lew Titipkan Doa Buat…

Terdahulu  Ebit Lew membuatkan ramai tersentuh apabila mengirim sebuah video bacaan doa khusus kepada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).Video berkenaan dimuat naik oleh Ketua

Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menerusi satu posting di Facebook.
“Berikut adalah kiriman bacaan doa ke hadrat illahi dibacakan oleh Ustaz Ebit Lew buat semua kakitangan KKM dan petugas-petugas barisan hadapan yang berjuang dengan cekal tanpa mengira penat atau lelah untuk menguruskan mereka yang sihat, yang sakit dan yang sudah meninggal

“Mengingati bahawa kita semua insan kerdil ciptaanNya. Kita hanya mampu berikhtiar dan pada masa yang sama tetap lebih tekun mendampingiNya. Yakini bahawa ada hikmah disebalik ketentuanNya. Marilah kita sama-sama mengaminkan doa ini. Insyaallah,” katanya.

Menerusi video berdurasi lebih tiga minit itu, Ebit Lew dilihat mendoakan setiap petugas KKM dan pesakit Covid-19 supaya diberi kekuatan untuk menempuh ujian.

“Kepada semua petugas KKM, semua yang ditimpa Covid-19, ujian datang ini sangat berat bukan kecil.

“Semua terjadi ni dia tiada lima jawapan, empat jawapan, semuanya kerana Allah sayang kita.

“Kita tabah dan kuat, saya doakan Allah SWT beri kesihatan buat semua,” katanya.

Menerusi ruang komen, rata-ratanya dilihat terharu dan bersyukur dengan bacaan doa tersebut.

Terdahulu, isu tercetus melibatkan Caprice dan Ebit selepas penyanyi rap tersebut bertindak meluahkan rasa tidak puas hati berhubung misi bantuan pendakwah berkenaan di Gaza baru-baru ini.

Usaha demi usaha dilakukan demi menjayakan misi ke gaza.

Usaha demi usaha dilakukan demi menjayakan misi ke gaza. Perjalanan yang bukan mudah namun berkat sabar dan doa pada yang maha esa Allah izinkan untuk menjejakkan kaki di bumi suci ini. Perjalanan mengambil masa 21 jam dan 21 sekatan akhirnya misi di gaza berjaya dilakukan dengan bantuan dari pihak Red Crescent Palestin serta usaha sama bersama beberapa pihak.
Ikuti perjalanan Ustaz Ebit Lew dalam misi menghulurkan bantuan buat mereka yang memerlukan di Gaza, Palestine Siri 2 hari Isnin jam 9.15 malam dan siaran ulangan hari sabtu jam 4.30 petang di Astro Prima Saluran 105.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*