[VIDEO] “Hargai dan sayangilah org tua ” – Niat Baik Pemuda Ini Raih Pujian Ramai

Hormat menghorm4ti sesama kita tak kira usia adalah apa yang dituntut oleh agama kita dan juga apa yang telah diajar kepada kita seawal usia masih kecil lagi. Tidak kira insan yang lebih tua itu mempunyai talian persaudaraan dengan kita atau tidak tetapi haruslah dihorm4ti.

Tidak dinafikan zaman kini dengan teknologi yang semakin canggih, tidak ramai yang menghorm4ti insan yang lebih tua bahkan ibu bapa sendiri. Tetapi sebenarnya ada ramai lagi insan yang masih berpegang dengan ajaran ibu bapa mereka.

Sebuah rakaman video telah tular kini apabila video tersebut telah memaparkan seorang pemuda yang ingin menolong seorang mak cik yang berpangkat nenek dan membawanya ke kaunter pembelian kerana kesian melihat mak cik itu yang beratur agak panjang.

Menurut pemuda itu, dia melihat wanita itu beratur di kejauhan dan teringat akan arw4h neneknya apabila melihat mak cik itu dan timbul rasa kesian dan membawanya ke kaunter pembayaran supaya mak cik itu tidak perlu beratur dan sekaligus membayar makanan dan buah anggur yang ingin dibeli oleh mak cik itu.

Video:

@_generaljoe Hargai dan sayangilah org tua kita selagi masih ada . Berikan lynan yg baik terhadap mereka . #generaljoe ♬ original sound – Haikal Joe


Menjengah ke ruangan komen pula ramai yang memuji tindakan pemuda itu yang baik hati membayarkan dan membawa mak cik itu supaya tidak beratur panjang dan lama menunggu.

Komen Netizen:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Tiktok _generaljoe

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*