“Hai kembar” – Wanita jadi perhatian kerana wajah, suara mirip Fazura… suami lega tak dipanggil Fattah Amin

SEORANG wanita menjadi perhatian sekelip mata gara-gara wajahnya dikatakan mirip pelakon popular Fazura.

Terus menjadi bualan netizen, wajahnya bukan sahaja iras pelakon jelita itu, malah suara dan gaya percakapannya turut dilihat mempunyai persamaan.

Lebih menarik, kemunculannya di laman sosial turut disedari oleh Fazura sendiri yang teruja memberikan komen.

VIDEO:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


“Oh… hi twin (hai kembar),” tulis Fazura di ruangan komen menerusi salah satu video wanita itu.

Bercakap kepada mStar, ‘kembar’ Fazura, Ellya Farahanny Ridzuan berkata, dia tidak menyangka dirinya menjadi perhatian secara tiba-tiba meskipun terdapat pihak yang mula menyedari dirinya mirip tunjang utama filem ‘Dendam Pontianak’ itu.

macam fazura 7

Elle tidak menyangka jumlah pengikutnya naik mendadak semalaman.

Followers saya di TikTok tiba-tiba naik mendadak, dari 800 kepada lebih 19,000 untuk satu malam.

“Saya terkejut dan gembira sebab ada ramai followers. Pada masa sama rasa takut juga, biasalah netizen masing-masing ada pendapat berbeza.

“Jujurnya, saya tak biasa dengan exposure macam ni. Tapi alhamdulillah, saya cuba membiasakan diri,” ujar wanita berusia 20-an itu kepada mStar.

macam fazura 3

Elle ketika menjadi model pada 2015.

Lebih mesra disapa Elle, pada mulanya dia tidak menyedari dirinya mempunyai persamaan sehingga ditegur oleh rakan-rakan.

“Bila orang kata saya macam Fazura, barulah saya tengok kat cermin, Ada sikit kot, tapi setiap orang mempunyai pendapat yang berbeza-beza.

“Pasal suara tu taklah sama sangat. Mungkin orang mendengar cara saya bercakap. Saya bukan tiru Fazura, saya hanya menjadi diri sendiri,” ujarnya yang berasal Batu Gajah, Perak.

macam fazura 4

Elle mengusahakan bisnes stik premium bersama suami.

Walau bagaimanapun, Elle yang ibu kepada seorang cahaya mata lelaki berusia empat tahun, menganggap persamaan itu sebagai satu penghargaan orang ramai dan anugerah Allah.

“Sudah tentu dalam hati berbunga-bunga. Fazura kan top artis Malaysia dan pernah dilabel sebagai wanita Melayu paling cantik di Malaysia.

“Pada masa sama saya malu. Saya bukan siapa-siapa, bukan pelakon. Saya bukan saudara-mara dengan Fazura, tiada pertalian pun,” katanya yang pernah bergelar model untuk mempromosikan produk antara 2013 sehingga 2016.

macam fazura 6

Elle (kanan) bersama adik.

Berkahwin pada 2017, Elle dan suami mengusahakan agensi pemasaran bagi mempromosikan produk dan perkhidmatan klien mereka menerusi video-video iklan, sebelum memulakan bisnes makanan dan minuman pada 2022.

“Kami buat bisnes stik premium menerusi khidmat penghantaran di sekitar Lembah Klang. Sampai sold out stik bila dah viral ni, dan kena restock.

Saya bukan siapa-siapa, bukan pelakon. Saya bukan saudara-mara dengan Fazura, tiada pertalian pun.

ELLE

“Ada banyak tawaran yang saya terima seperti mempromosikan produk, tapi masih pertimbangkan kerana mahu fokus pada bisnes stik. Impian kami adalah untuk membuka sebuah restoran stik berkonsepkan fine dining di pusat beli-belah.

“Pada masa sama, saya teringin untuk bertemu dengan Fazura. Belum pernah jumpa dia,” katanya yang gemar melukis komik, membaca buku dan menyanyi serta meminati penyanyi Aina Abdul dan Azlan & The Typewriter.

macam fazura 1

Elle (kanan) bersama anak lelaki kini berusia empat tahun.

Sementara itu, suami Elle juga 20-an, Muhammad Firdaus Zakri memberitahu mereka mengenali sewaktu belajar di Universiti Malaya (UM) dan menyifatkan isterinya sebagai wanita bijak, tidak mudah putus asa dan sangat bertolak ansur serta menjadi ibu yang terbaik.

“Dulu sebelum kahwin, memang wajah dia (isteri) macam Fazura. Bila dah kahwin, saya langsung tak fikir persamaan itu, tapi dia adalah permaisuri hati saya, segala-galanya bagi saya. Setakat ini, belum ada lagi orang panggil saya Fattah Amin, nasib baiklah,” katanya yang merujuk kepada pelakon yang juga suami kepada Fazura.

Setakat ini, video Elle yang dikatakan mirip Fazura meraih 1.8 juta tontonan di TikTok.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*