Isteri Suspek Tembak Di KLIA 1, Masih Trauma. Pengawal Peribadi Terpaksa Ditidurkan.

ISTERI suspek akhirnya ‘bersuara’ susulan insiden tembakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1.

Wanita itu yang lebih dikenali sebagai Ustazah Farah Cie mengakui trauma atas kejadian yang dialaminya.

“Mohon maaf mesej bertalu tidak terbalas. Masih trauma kejadian di depan mata,” katanya menerusi hantaran di Facebook pada awal pagi Isnin.

Farah Cie turut berkongsi perkembangan mengenai keadaan pengawal peribadinya yang terkena tembakan dalam kejadian itu.

Pengawal peribadinya juga terpaksa ditidurkan pagi semalam.

“Saya dimaklumkan mangsa di ‘induced coma‘ (ditidurkan) sejurus keadaan kembali stabil dan pembedahan selanjutnya akan dijalankan ke atas pengawal peribadi itu.

“Suspek berkenaan tiada permit senjata api dan kita percaya dia memperoleh pistol berkenaan secara haram,” katanya.

Menurut PDRM, pihaknya mempercayai suspek telah mendapat senjata terbabit secara haram.Selain itu, pihak PDRM turut mendedahkan nama suspek iaitu Hafizul Harawi serta mengeluarkan gambar untuk memudahkan orang awam untuk membuat laporan polis.
Dalam masa yang sama, pihak polis turut mendedahkan bahawa suspek pernah mengugut isteri mangsa sehingga wanita berkenaan membuat laporan polis pada tahun 2016 dan 2013.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain dilapor berkata polis telah melancarkan operasi mengesan lelaki itu selain mengarahkan Jabatan Siasatan Jenayah di kawasan negeri berhampiran serta sempadan negara untuk menjejakinya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Era TV

Sumber/ Kredit : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*